Gradsko je vijeće usvojilo Prijedlog odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Dubrovnika. Odluka je to kojom će se posve promijeniti dosadašnji način odlaganja i odvoza otpada, a iz rasprave koja i nije bila Bog zna kako sadržajna proizlazi da vijećnici baš i ne znaju puno o novom režimu prikupljanja i odlaganja otpada.
Vijećnik Marko Potrebica pitao je direktora Čistoće Marka Ivekovića zašto se u Dubrovniku uvode otpadomjeri, a ne vrećice za odlaganje otpada koje se primjerice uvode u Zagrebu.
- Kupit ćemo otpadomjere, ne pričamo o obiteljskim kućama, njima ćemo podijeliti kante i oni odgovaraju za svoj otpad, govorim o stambenim zgradama. Da bismo ljudima približili reciklažna dvorišta mi tu infrastrukturu moramo dobit blizu kuća, a ne da nosimo otpad po gradu. Platit ćemo otpadomjere koji će koštati, a u Zagrebu je drugi model, oni kupuju bursu, a nije jeftina, dvije, četiri i osam kuna pa recite građanima koji će plaćati 61 kunu opću uslugu, kad sav taj otpad uguramo u onu 40 litarsku vrećicu, kad je dobro napunim, recite mi koliko ona košta jer vidio sam više izračuna. Recite građanima i umirovljenicima ako ste odgovorni košta nula kuna, a kad svašta ugurate u tu bursu na 61 kunu ćete platiti toliko i toliko. - kazao je Potrebica te pitao Ivekovića zašto mi kupujemo otpadomjere, a ne vrećice kao Zagreb.
Istaknuvši kako i zagrebački i dubrovački model odlaganja i prikupljanja otpada imaju dobrih i loših strana, direktor Čistoće Marko Iveković kazao je kako će se uvođenjem otpadomjera, odnosno podjelom kartica kojima se otvarati uređaji u kontejneru za odlaganje otpada, moći kontrolirati način na koji građani odlažu otpad.
- Moći ćete otvoriti samo odlagališta koja gravitiraju vašoj adresi stanovanja. Imat ćemo uvid koja obitelj na legalan način predaje otpad. Ako netko nije nijedan put otvorio spremnik to je alarm da rade nešto s otpadom što nije prihvatljivo i u skladu sa zakonom. - rekao je Iveković.
Kad je u pitanju cjenik usluga, odnosno koliko će to uz fiksnu cijenu od 61 kune građani plaćati po litri odloženog otpada, Iveković je kazao kako je zakonski rok za njegovu izradu tri mjeseca te dodao kako će ga prvo predložiti gradonačelniku.
I dok su novom odlukom o načinu skupljanja otpada predviđene kamere koje će snimati ponašanje građana prilikom odlaganja otpada, vijećnik Andro Vlahušić smatra kako se represijom neće dobiti dobrog građanina.
- Ako cijela zgrada nema problema s komunalnim miješanim otpadom to znači da je ta zgrada za Čistoću zaradila značajni novac. - rekao je Vlahušić.
„Srđevci će prilikom glasanja biti suzdržani”, kazao je Đuro Capot te dodao kako je razlog tome previsoka fiksna cijena odvoza otpada od 61 kune koliko će se plaćati u Dubrovniku. Capor naime smatra kako je ta cijena među najvećima u zemlji, a sve kako bi se, rekao je, „osigurale plaće za dva direktora u Čistoći”.
- U Zagrebu je cijena 45 kuna, u Puli 50, a u Dubrovniku 61 kunu. Ne želimo doći u situaciju da tražimo od građana odgovornost razdvajanjem, a da se istovremeno u Čistoći imenuju dva direktora. Ako Zagreb i Osijek mogu imati jednoga direktora, može i Dubrovnik. Mislim da je u ovu fiksnu cijenu ukalkuliran trošak tog nepotrebnog drugog direktora. - rekao je Capor.
Umjesto Ivekovića Caporu je dogovorio Franković, poručivši mu da je licemjeran.
- Kad promislim da je Capor krenuo jednim smjerom logike vidim da ne može iz njega pobjeći ingordeca, čvrsto ukalemljena u njega kao osobu. - kazao je Franković pa se osvrnuo na cijenu odvoza otpada u Dubrovniku.
- Kažete da je to jedna od najvećih cijena. Kad uzmete 10 gradova u Hrvatskoj mi smo u sredini po cijeni fiksnog plaćanja. Kad se pitate zašto Zagreb ima 45 kuna, jeste li razmišljali koliko je udaljeno najbliže odlagalište otpada u Zagrebu, a koliko kilometara treba napravit njihov, a koliko će trebati napravit naš kamion kad se ugasi Grabovica i kad bude trebalo voziti u neki od registriranih centara za gospodarenje otpadom. - kazao je Franković te se osvrnuo na zagrebačkog direktora Čistoće i njegovu plaću.
- Ako ćemo o plaćama, u Zagrebu direktor ima 26.000 kuna neto plaću i plaćaju mu 5.000 kuna najam za stan plus režije, a da to ne bi bilo to trebali bi mu plaćati i troškove za auto dok se direktor Čistoće iz Osijeka vozi ni manje ni više nego Teslom. Nemojte tako licemjerno govoriti da je tih 60 kuna za nečiju plaću jer postoje ljudi koji odgovorno rade svoj posao, Iveković i Tabak rade ga odgovorno i nisu dva direktora nego jedan, a to je Iveković, a drugi je član uprave. - rekao je Franković.
Kako će ubuduće izgledati sustav prikupljanja otpada Dubrovnikpress je već pisao OVDJE.