Vlada je na današnjoj sjednici usvojila Nacrt konačnog prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti na cestama. Nakon što ovaj nacrt zakona usvoji Hrvatski sabor, Grad Dubrovnik konačno će moći regulirati promet na svom području. Naime, baš kao što je i najavljivao gradonačelnik Mato Franković, u Zakon je uveden pojam „zona prometa u zaštićenoj kulturno povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni”.
Prema izmjenama zakona „zona prometa u zaštićenoj kulturno – povijesnoj cjelini i kontaktnoj zoni” predstavlja kulturno povijesnu cjelinu te područje koje okružuje kulturno dobro, a koje je upisano na listu svjetske baštine ili u listu ugrožene svjetske baštine i za koje se određuju mjere radi osiguranja zaštite vrijednosti kulturnog dobra prema posebnom propisu koji uređuje zaštitu i očuvanje kulturnih dobara te u kojoj se skupno ograničava ulaz u zonu i uređuju načini i uvjeti prometovanja vozila.
Nakon što je dubrovački gradonačelnik Mato Franković već duže najavljivao uvođenje reda na gradskim prometnicama, posebno pojasu oko povijesne jezgre, izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje treba usvojiti Hrvatski sabor, omogućit će mu da to konačno i učini. Uvođenje reda u prometu oko povijesne jezgre, ako u tome zaista i uspije, bit će velika Frankovićeva pobjeda.
- Kada na snagu stupi novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama i kad nam omogući da budemo gospodari svoga prostora i uvedemo zonu posebnog prometno režima, prestat će nered u prostoru pa će se znati kako i na koji način se može doći na Pile. - rekao je gradonačelnik Mato Franković još prošle godine u veljači na sjednici Gradskog vijeća.
Navedenim izmjenama Zakona jedinicama lokalne samouprave s bogatom kulturno povijesnom baštinom, što Grad Dubrovnik jest, moći će sam uvesti red u prometu na svom prostoru, naravno uz suglasnost MUP-a.
Ove izmjene zakona, gradonačelnik Mato Franković zagovarao je s kolegom i bivšim gradonačelnikom Androm Krstulovićem Oparom nakon što je prošlim izmjenama zakon ao sigurnosti prometa na cestama liberalizirano tržište taksi usluga, a što je za posljedicu imalo zagušenje prometovanja u Dubrovniku, ali i Splitu.
Inače, izmjene prometovanja oko povijesne jezgre koje planira uvesti dubrovački gradonačelnik Franković, mnogima se neće svidjeti, prvenstveno ne onima koji goste žele iskrcavati na Pilama ili u zoni oko povijesne jezgre, a što mnogi na razno razne načine izbjegavaju plaćati.