Subota, 24 Rujan 2022 18:37

Tramvaj zvan čežnja, Krešimir Marković pokrenuo incijativu da tako ne bude i ubuduće

Piše:
Tramvaj zvan čežnja, Krešimir Marković pokrenuo incijativu da tako ne bude i ubuduće Foto: daves_archive1/flickr

Prometne gužve i čepovi na gradskim prometnicama postali su gotovo svakodnevni. Kad bi vam netko rekao da će se u taj kaos uklopiti i tramvaj, zasigurno biste ga proglasili ludim. Tramvaj kao atrakcija bi se zapravo i mogao vratiti na dubrovačke prometnice ili njihov dio kada bi se netko prethodno ozbiljno pozabavio dubrovačkim cestama, odnosno konkretnim prometnim rješenjima i izgradnjom garaža. O vraćanju tramvaja na dubrovačke prometnice, gradonačelnik Mato Franković nije iznio konkretan stav. No i on je naglasio da bi za takvo nešto prvo trebalo urediti postojeći promet, prvenstveno onaj u mirovanju, tj. parkinge.

Može li se tramvaj vratiti na dubrovačke prometnice ili njihov dio, prvenstveno kao turistička atrakcija pitao je naime nedavno gradonačelnika Mata Frankovića vijećnik Krešimir Marković na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća.

- Razmišljam već neko vrijeme o mogućnosti povratka tramvaja, razmišljali smo o tome i na Klubu i nekako sam dao sebi zadatak postaviti to pitanje jer mi je bilo jako interesantno da tramvaj, koji je već prometovao u gradu i bio simbol grada, pokušamo vratiti. Inače, ne smatram da tramvaj treba prometovati po cijelom gradu nego da bude turistička atrakcija i on bi zasigurno bio jedna dragocjena atrakcija za sve koji dolaze iz svijeta, voze se brzim vlakovima i po 500 kilometara na sat, da se voze jednim tramvajem koji ide puno manjom brzinom i ja ću svakako tu ideju povratka tramvaja poticati i dalje. - kazao je Marković, istaknuvši kako je na prometnim stručnjacima da pronađu najbolje rješenje, odnosno trasu kojom bi mogao prometovati tramvaj.

- Recimo, možda bi to mogla biti trasa od Robne kuće Minčeta preko Lapadske obale ili da ide preko Boninova prema Pilama. Ipak, prepustio bi prometnim stručnjacima, ali i Turističkoj zajednici Grada Dubrovnika da razmisle o toj ideji jer bi bilo dragocjeno da Grad ima nešto takvo u svojoj turističkoj i kulturnoj ponudi. - smatra Marković.

Je li povratak tramvaja na dubrovačke prometnice moguć, gradonačelnik Mato Franković vijećniku Markoviću nije konkretno odgovorio, ali tu ideju nije ni odbacio.

- Moramo riješiti probleme u prometu koje imamo, a imamo ih puno, posebno u dijelu prometa u mirovanju. Slike iz zraka pokazuju koliko cesta i koridora je zauzeto parkiranim autima i vidi se i koje su prostorne mogućnosti grada da su kojim slučajem auti u garažama. Od stadiona u Lapadu do Čingrije gotovo da imamo četverotračnu cestu, ali su s obje strane automobili. - rekao je Franković i dodao:
- Tramvaj bi bio atraktivan i on je takva vrsta prijevoza da mu nema tko smetati, ide po tračnicama i nema problema, ali treba pričekati dok riješimo neke stvari. Ako bismo krenuli u tom smjeru, vjerujem da bi naši sugrađani pozdravili povratak tramvaja, dok bi ga gosti koristili kao atrakciju. - rekao je gradonačelnik Franković.

No, zapravo je i vožnja dubrovačkim cestama u sezoni postala svojevrsna atrakcija, kako za domaće tako i za turiste, naravno u negativnom smislu. Ipak, veliki broj građana nostalgičan je prema tramvaju i vjerojatno bi veliki broj njih podržao takvu inicijativu.

„ A streetcar named desire”, nostalgično je još na sjednici ondašnjeg Gradskog poglavarstva u travnju 2009. kazala tadašnja dubrovačka gradonačelnica Dubravka Šuica prije negoli je predstavljen plan povratka dubrovačkog tramvaja na gradske prometnice. Da, plan povratka dubrovačkog tramvaja na gradske prometnice zaista je bio jedna od točaka dnevnoga reda tadašnje sjednice Poglavarstva. Kako je ta sjednica održana u osvit lokalnih izbora 2009. koje je Šuica izgubila, bilo je jasno da je plan povratka tramvaja na dubrovačke ceste osmišljen u propagandne predizborne svrhe pa je tramvaj i dalje Dubrovčanima ostao tek čežnja.

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019