Ponedjeljak, 29 Kolovoz 2022 05:50

Slijedi veliko poskupljenje usluga Čistoće; vijećnici će dati „blagoslov” sljedeći ponedjeljak

Piše:
Ovakve kante za smeće u Dubrovniku odlaze u povijest Ovakve kante za smeće u Dubrovniku odlaze u povijest Foto: dpp/arhiva

Dubrovčane očekuje veliko poskupljenje cijena usluga odlaganja otpada, odnosno usluga komunalnog poduzeća Čistoća Dubrovnik. Kako doznaje Dubrovnikpress već na idućoj sjednici Gradskog vijeća, koja je zakazana za 5. rujna, gradski vijećnici će odlučivati o novom načinu prikupljanja otpada u Dubrovniku, a u sklopu te odluke i o novim cijenama usluga Čistoće.

Tako će ubuduće sva kućanstva, kako su već prije rekli gradonačelnik Mato Franković i direktor Čistoće Dubrovnik Marko Iveković, plaćati osnovnu, minimalnu cijenu usluga u iznosu od 61 kune mjesečno plus iznos prema odloženoj količini miješanog otpada. Prema informacijama koje je dobio Dubrovnikpress mijenjat će se i cijena usluga za poduzetnike. Neslužbeno: osnovna, tj. minimalna cijena za male poduzetnike, koja je dosad bila 107 kuna ubuduće će biti 135 kuna, naravno plus iznos za odloženu količinu otpada.

Usluge građanima Čistoća je dosad naplaćivala prema kvadraturi stambenog prostora pa se tako za stan od 60-tak kvadrata za usluge Čistoće trebalo mjesečno izdvojiti 40-tak kuna. Nova osnovna cijena usluge za građane, koja će biti 61 kunu mjesečno, za najveći broj kućanstva tako će u startu biti veća za 10 do 20 kuna od dosadašnje, za vlasnike manjih stanova i više. Na tu cijenu Čistoća će svaki mjesec dodati i iznos za odloženu količinu miješanog otpada koja će se računati prema obujmu, odnosno litrama predanog miješanog otpada. Točnije, račun će se formirati prema broju otvaranja spremnika za miješani otpad (obujam otpada koji je moguće odložiti jednim otvaranjem će biti ograničen), a svako kućanstvo će imati karticu za otvaranje. Recikliranje će stoga biti važno kako biste dobili što manji račun jer se odlaganje reciklažnog otpada u posebnim spremnicima neće naplaćivati.

Kolike račune za odlaganje miješanog otpada mogu očekivati građani teško je precizirati s obzirom da nije objavljena točna cijena po litri predanog mješanog otpada, odnosno po broju otvaranja spremnika. No, direktor Čistoće Dubrovnik Marko Iveković, predstavljajući prije nekoliko mjeseci izmjene u prikupljanu otpada ovako je rekao: „Ako dvaput mjesečno odvojite 20 litara, vaš ukupni račun je 74 kune i 56 lipa, ako odvajate djelomično - 142 kune, a za one ekstremne slučajeve, gdje neće biti odvajanja otpada, račun će iznositi 224 kune. Moramo potaknuti i motivirati ljude na odvajanje otpada.”

Tamo gdje bude moguće građani će dobiti vlastite spremnike za otpad dok će svi ostali i dalje otpad odlagati u spremnike na javnim površinama.