laus banner 2021 2

Ponedjeljak, 23 Studeni 2020 14:16

Neozbiljan početak kampanje Jadrana Barača

Prvo su od njih zazirali, no uvidjevši koliko je građana o njima postalo ovisno, i političari su se počeli služiti društvenim mrežama. Štoviše, neki od njih razvili su jednaku ovisnost pa kao i dio građana na društvenim mrežama „vise od 0 do 24”, objavljujući mišljenja i stavove o dnevno – političkim događanjima. Tako je i predsjednik Gradskog odbora SDP - a Jadran Barač, umjesto službenim putem, svoju kandidaturu za gradonačelnika Dubrovnika objavio na društvenoj mreži, čime je zapravo dao naslutiti kojim će smjerom ususret lokalnim izborima ići njegova kampanja, koja je činom objave kandidature putem posta na društvenim mrežama izgubila dozu ozbiljnosti.

Piše: Nikolina Metković

Jadran Barač i službeno je kandidat SDP - a za gradonačelnika Dubrovnika. Potvrda koju je dobio od Gradskog odbora, navodi Barač, podrška je politici vođenoj unatrag tri godine, a koju će jasno formulirati u izborni program s kojim će SDP izaći pred građane. Sadržaj je to posta kojega je Barač objavio na društvenoj mreži, a čime je zapravo njegova komunikacija s onima koji ga prate, među kojima ima i potencijalnih birača, završila i prije nego je počela.

Naime, netom što je Barač objavio svoj post, njegovi su mu pratitelji, među kojima ipak prednjače članovi SDP – a, što iz Grada, što iz ostatka zemlje, mahom uputili poruke podrške, čestitavši mu na službenoj potvrdi gradonačelničke kandidature.

Ono što je od objave kandidature puno važnije, a to je, kako navodi Barač, politika vođena unatrag tri godine, jasno formulirana u izborni program s kojim će SDP izaći pred građane, tu esenciju nitko nije komentirao. Nikoga od Baračevih pratitelja niti u natuknicama nije zanimao sadržaj politika kojima on namjerava pobijediti na izborima već su poruke podrške čisto kurtoaznog karaktera.

Lijenost i strah zapravo su razlozi zbog kojih se političari tako često koriste društvenim mrežama. Lijenost da se sazove konferencija za novinare na kojoj bi političar iznio svoje stavove, mišljenja, prijedloge i projekte te strah od odgovaranja na novinarska pitanja koja za nepripremljenog i nevještog političara, koji se obraća javnosti, mogu biti pogubna.

Svi ti nedostaci mogu se prikriti i sakriti putem komunikacije na društvenim mrežama na kojima, što nije slučajno, političari nakon što objave post, rijetko ili u pravilu nikad ne odgovaraju na kritične postove svojih pratitelja čime komunikacija postane jednosmjerna i zaustavlja se objavom posta.

Inače, da će biti SDP - ov kandidat za gradonačelnika Dubrovnika, Jadran Barač davno je objavio. Za kandidaturu nije čekao potporu stranačkog Gradskog odbora, čime ih je zapravo doveo u pat poziciju, ali je i davno preuzeo odgovornost za izborni rezultat koji će uslijediti za nešto manje od šest mjeseci na svibanjskim lokalnim izborima.

Osnove političke komunikacije i promidžbe očito tek treba svladati. Oglašavanje i reklamiranje putem društvenih mreža, a postovi koje objavljuju političari nisu ništa drugo doli reklamiranje i oglašavanje, jesu besplatni, ali nikako nisu i ne smiju biti medij putem kojega se objavljuje neke vrste informacija, a informacija o nečijoj kandidaturi za gradonačelnika, ma koliko se nekima politika gadila, ozbiljna je vijest, baš kao što je ozbiljna i dužnost gradonačelnika koju Barač pretendira obnašati.

Kandidatura, pa čak i kad je izvjesna, objavljuje se na posve drukčiji način, za stolom, ispred novinara. U COVID situaciji, kad su na snazi mjere, može i na otvorenom, ali ispred novinara kojima ćeš odgovoriti na pitanja čak i kad su ona neugodna.

Inače, i na prošlim izborima kampanja koju je vodila tadašnja kandidatkinja SDP – a za gradonačelnicu Dubrovnika Tatjana Šimac Bonačić odvijala se stihijski, bez ikakva plana, fokusirana na društvene mreže - i nije dala nikakva rezultata. Barač, sudeći prema njegovim prvim koracima, iz kampanje u kojoj je bio kandidat za zamjenika gradonačelnice, nije puno naučio.

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019

dubrovackaplacabanner250px28042020