laus banner 2021 2

Srijeda, 24 Veljača 2021 20:05

Neodgovornim ravnatelji(ca)ma krivci za širenje korone ispali đaci

Piše:

Komenitirajući prelazak škola u Dubrovniku, Konavlima i Župi dubrovačkoj na model C, odnosno online, ministar obrazovanja Radovan Fuchs kazao je kako širenje zaraze koronom na jugu zemlje nije počelo iz škola nego je začeto na privatnim okupljanjima, što su, po Fuchsu, epidemiolozi vrlo točno utvrdili. Izjava je to kojom Fuchs zapravo odgovornost sklanja ne samo sa sebe nego i s ravnatelja dubrovačkih srednjih škola. I sve da je epidemija krenula od privatnih okupljanja, nakon što su u Konavlima mudrom odlukom tamošnjeg načelnika zatvorene osnovne škole i vrtići, nisu li ravnatelji dubrovačkih srednjih škola konavoske srednjoškolce odmah trebali prebaciti na online nastavu?!

Cijelo ovo vrijeme pandemije kad je trebalo zatvarati škole, zatvarale su se prvo one srednje. Ne bez razloga jer tinejdžeri su naime populacija sklona druženju, okupljanjima, svim onim ponašanjima pogodnim za brže širenje virusa.

Broj zaraženih na dubrovačkom području donedavno bio je relativno povoljan, ali se što zbog odlazaka na skijanje, eksluzivnih druženja po zatvorenim restoranima u kojima su se mimo propisa organizirale svadbe i večere za one odabrane, na području Konavala on je u kratkom vremenskom roku zapravo drastično povećao. Virus su nastavili prenositi oni najmlađi koji pohađaju vrtiće, među kojima tek rijetki imaju ikakve simptome, dakle ona populacija za koju se govori kako je asimptomatska.

I hladnoća je naravno učinila svoje jer kad se u tim zatvorenim prostorima od restorana do škola i vrtića zatvore prozori i klime pojačaju na maksimum za širenje virusa stvore se idealni uvjeti.

Onaj tjedan, usred te hladnoće, kad se znalo da dolazi baš taj ministar Fuchs, odluči velepametna većina u Stožeru, malo vjerojatno pritisnuta i od strane politike, otvoriti škole. Kako i ne bi kad sa svom tom svitom dolazi Fuchs pa neka resorni ministar vidi kako su naša djeca u školskim klupama sretna i od korone sigurna.

I otvoriše oni tako škole taj prošli ponedjeljak. Fuchs je došao i pošao, a naši su se đaci od Konavala do Dubrovnika pet dana tako vozili tamo - amo u prepunim i zatvorenim autobusima, neki od njih već su bili i zaraženi, a da to nisu ni znali pa je ta virus iz autobusa prešao u razrede.

U petak je tako u jednoj školi u Dubrovniku na nastavu od gotovo 30 došlo svega 18 đaka, ali se lampica onima kojima je trebala tad ipak nije upalila. U ponedjeljak u taj isti razred na nastavu stiže svega 13 đaka i uredno igraju tjelesni u zatvorenom. Znoje se oni, skaču za loptom, dišu jedan drugome za vrat ili u usta, dok virus uživa jer što je više domaćina on je jači. Rezultati testiranih, onih koji su taj dan izostali s nastave počinju stizati. Kako djeca prijavljuju svoje kontakte tako se đaci jedan po jedan stavljaju u pasivnu izolaciju, ali se nastava ne prebacuje online za sve već samo za kontakte kontakata. Na kraju kasno poslijepodne cijeli se razred stavlja u samoizolaciju i prebacuje na online nastavu. Drugi dan nakon toga zatvaraju se sve škole u Župi i Dubrovniku, a nastava prebacuje online.

Umjesto da su konavoski osnovnoškolci već prije ostali doma, nastavili su pohađati nastavu. Profesori su po školama predlagali da se tim đacima omogući online model, ali ravnatelji, doduše ne svi, ali dobar dio njih s time se nije slagao, a virus se počeo širiti među dubrovačke srednjoškolce od koji su mnogi danas testirani pozitivni.

Stožeru je naime bilo normalno da konavoski srednjoškolci dok se korona nekontrolirano širi Konavlima putuju na nastavu u Dubrovnik. Ravnatelji su naravno šutjeli i slušali resornog ministra Fuchsa i Stožer. Možda na kraju krajeva ni Fuchs nije znao što se događa, ali ravnatelji su znali, a znao je i Stožer.

Škole su na kraju zatvorili, ali je njihova reakcija zakašnjela, a za naglo širenje korone krivi su ispali đaci. Oni se naime za velikog odmora druže s djecom iz drugih razreda pa su tako proširili koronu. Takva im je poruka poslana. Ma zamislimo samo to – djeca pa se druže.

Biti ravnateljem škole znači biti odgovoran, prvenstveno prema djeci, kolektivu, široj zajednici, na kraju krajeva biti odgovoran prema samome sebi. Biti ravnateljem znači i znati procijeniti situaciju, reagirati na vrijeme i tražiti zatvaranje škola i odgodu početka nastave dok se za njezino sigurno odvijanje u razredima ne steknu uvjeti. Većina dubrovačkih srednjoškolskih ravnatelja sve je to propustila biti. Velik bi dio njih da im Stožer, koji očito više nema kontrolu nad ničim, naredi da sutra otvore škole to učinila jer važno je biti ravnateljem i slušati.

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019

dubrovackaplacabanner250px28042020