Utorak, 16 Svibanj 2023 20:09

Kriza na tržištu rada, Libertas zapošljava i vozače s B kategorijom uz jedan uvjet

Piše:

Kako taksi djelatnost u Dubrovniku doživljava ekspanziju, tako se u Libertasu smanjuje broj vozača. U nedostatku vozača prije pandemije koronavirusa u Libertas su čak uskakali i šoferi zagrebačkog ZET-a. U Libertasu, kad je u pitanju broj vozača, stvari izgleda koliko - toliko zasad drže pod kontrolom. Da je dio vozača otišao taksirati, priznaje i gradonačelnik Mato Franković.

- Ne samo u Libertasu, nego u svim komunalnim društvima Grada i šire, jasan je nedostatak djelatnika i činjenica je da ljudi odabiru neke više interesantnije poslove, koji im daju više slobode. - kazao je gradonačelnik Franković.

Libertas, istaknuo je, kad su u pitanju vozači, uredno funkcionira.

- Uredno raspisujemo natječaje. Primamo i vozače B kategorije, uz uvjet da polože kategoriju za vožnju autobusa. Radimo i na boljim financijskim uvjetima radnika. Potpisali smo novi dodatak kolektivnom ugovori i osigurali veća primanja djelatnicima, ali sve je stav osobne preferencije. Imate velik broj ljudi koji su se odlučili biti taksisti jer to smatraju boljim. Možda tako imaju više slobodnog vremena i sami su svoji gazde. - rekao je.

Liberalizacija taksi djelatnosti nije se izgleda samo odrazila na broj Libertasovih vozača nego i na broj putnika u autobusima tog gradskog prijevoznika.

- Došlo je do pada broja putnika tijekom sezone u autobusima Libertasa jer je 7.000 taksija i prevoze ljude. Čak su u nekim slučajevima povoljniji ako je više putnika. - kazao je Franković.

I dok je zanimanje taksist izgleda u Dubrovniku sve poželjnija, Franković se prisjetio vremena kad ih je u gradu bilo znatno manje.

- Kad se vratimo deset godina unazad, kad se prag za taksi dozvole sa 180 podizao na 290, bila je revolucija. Danas ih je 7.000 i rade, a bio sam uvjeren da liberalizacijom neće moći svi zaraditi, ali izgleda da sam bio u krivu. - rekao je dubrovački gradonačelnik Mato Franković.