Utorak, 27 Rujan 2022 15:17

Gradonačelnik Franković odgovorio stanarima Karingtonke: zemljište se ne može prenamijeniti u zelenu zonu, ali postoji rješenje za parking

Piše:
Parcela na kojoj je trenutno parking Parcela na kojoj je trenutno parking Foto: dpp

Žao mi je što su me na ovaj način prozvali stanari Karingtonke, rekao je gradonačelnik Mato Franković te istaknuo kako je zemljište na kojem parkiraju automobile građevinsko još od 2005., odnosno tadašnjeg GUP - a. Franković je naglasio kako su stanari Karingtonke znali da će, kad dođe vrijeme gradnje, morati napustiti parking koji koriste.

- Još od 2005. kad su s tvrtkom Leno potpisali ugovor, prvi članak tog ugovora je bio da mogu koristiti parking do trenutka realizacije investicije sukladno GUP - u i UPU - u, to je prvi članak njihova ugovora o parkiranju. - rekao je Franković.

Naglasivši kako ima puno razumijevanje za stanare, Franković je rekao kako im je tvrtka Leno ponudila da se po istoj cijeni koriste parkingom u Mercanteu.

Osvrnuo se na spojnu cestu koju su stanari na konferenciji za novinare istaknuli kao problem.

- Tvrtka Leno nije vlasnik samo jednog zemljišta već dva. Za jedno zemljište bliže Karingtonki ne treba izgradnja spojne ceste jer je uz gradsku cestu i svoj spoj može realizirati na bilo kojoj zoni u kojoj graniči s cestom. - kazao je Franković.

I dok stanari ističu kako će se kod Karingtonke dogodili megalomanska gradnja, Franković to opovrgava.

- Ova zgrada je jedan i pol put manja od Karingtonke. To je prizemlje i četiri etaže i prema onom što sam vidio, meni to izgleda u redu. To je zona visoke gradnje. S donje strane je Karingtonka, a iza leđa se također nalaze zgrade. Ne mislim da se tu radi o bilo kakvoj megalomaniji, a posebno uzevši u obzir činjenicu da će tamo ukupno biti oko 45, 46 stanova. Tamo će stanove kupiti naši sugrađani, neće sigurno doći ne znam tko.- rekao je Franković te naveo kako je sukladno GUP - u predviđeno da zgrada ima 63 parkirna mjesta za stanare.

Naglasio je kako nije postojala niti jedna zakonska mogućnost prema kojoj je nadležni upravni odjel mogao odbiti investitoru izdati lokacijsku dozvolu.

- Ta zgrada još nema građevinsku dozvolu. Ima lokacijsku. Sve je sukladno GUP - u, prvom pa drugom pa trećem. Zgrada se povukla u zonu svojih granica. Malo je sužena radi parcele. - kazao je Franković, istaknuvši kako je najveći problem što stanari gube parkirna mjesta.

- Kad su bili kod mene pitao sam ih jesu li parkirali besplatno jer ako je tako bilo do 2011. moglo se to područje sukladno zakonu knjižit kao komunalna infrastruktura, ali oni su meni jasno rekli „nismo”, da su s tvrtkom Leno sklopili ugovor o zakupu parkirnih mjesta koji uredno plaćaju. - kazao je Franković.

Ne bi li riješio problem s nedostajućim parkirnim mjestima kod Karigtonke Franković je ponudio rješenje.

- Pronašli smo parcelu u vlasništvu Republike Hrvatske gdje se može organizirati parking i po nama bi tu trebala ići garaža po modelu kao u Ulici Janka Bobetka koju su stanari zajednički gradili, investirali. Mi smo tu parcelu pronašli prije nekoliko dana i radimo screening da vidimo koliko bi to moglo koštati, meni ta parcela izgleda tako da bi na njoj mogla biti moguća realizacija garaže koju bi radili po modelu garaža u Ulici Janka Bobetka. - rekao je Franković.

Istaknuo je kako se na parcelama kod Karingtonke i ubuduće može očekivati gradnja.

- Jedna je parcela tvrtke Leno, a druga je parcela nekakvog švicarskog fonda, a bila je u vlasništvu pokojnog Kreša Milanovića, brata predsjednika Zorana Milanovića.- kazao je.

Franković je dodao kako je na tom području planirana izgradnja pristupne ceste. Riječ je o projektu od 30 milijuna kuna kojim bi se spojile Vukovarska i Hebrangova ulica. Investitorima se, rekao je, ne isplati graditi toliku vrijednu cestu jer investiciju ne mogu vratiti iz prodaje stanova.

Dodavši kako treba reći kompletnu istinu, Franković je rekao kako drugi sastanak sa stanarima nije održan jer su ga stanari obavijestili da zbog odlaska jednog od stanara na put ne mogu doći na sastanak, „a onda, iza, nažalost, ja nisam mogao”, kazao je Franković, odbacivši špekulacije stanara kako do drugog sastanka nije došlo jer je u međuvremenu investitoru izdana lokacijska dozvola.

- U procesu izdavanja lokacijske dozvole ja ne želim sudjelovati. U nijednom procesu izdavanja nijedne dozvole ne želim sudjelovati, ne želim uopće znati za njih. - naglasio je Franković.

Naglasio je kako građevinsku zonu, što traže stanari, ne može pretvoriti u zelenu zonu.

- Naravno da nije moguće. Posljednjih 17 godina i više je ta zona predviđena za gradnju i sad ćemo je izbrisat jer netko nema dovoljno parking mjesta. Ponavljam, ja ljude u potpunosti razumijem, ali i smatram da je potpuno nekorektno nazivati nešto megalomanskom gradnjom, a živjeti u zgradi koja je veća od te zgrade koja će se graditi. To je nekorektno. - rekao je Franković te naveo zašto se takva gradnja naziva megalomanskom.

- Zato što će se u našem gradu ljudi jedino pobuniti kad je nešto megalomansko jer ako je nešto po mjeri neće se baš ljudi buniti pa su oni na takav način željeli postići simpatije ljude. - rekao je Franković i dodao još jednom kako stanare Karingtonke potpuno razumije.

- Bio sam godinama podstanar i najveća moja frustracija tada je bila kad bi dolazio doma, a nema parkinga, e onda traži pa to nekad traje 10 minuta, a znalo bi trajati i po 45 minuta i više. Ja u potpunosti suosjećam sa stanarima i vjerujem da će dio njih pronaći rješenje na parkingu u Mercanetu, a na nama je da zajedno pronađemo neko dugoročno rješenje. - rekao je gradonačelnik Mato Franković.

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019