Nakon što je vijećnik srđevaca Đuro Capor istaknuo kako su župan Nikola Dobroslavić i suradnici odgovorni za planiranje trase brze ceste kroz Rijeku dubrovačku, s mostom uz Omblu, do Debeloga Brijega, župan Dobroslavić tu je izjavu nazvao smiješnom. Istaknuo je kako obična mantra koja se pojavljuje u javnosti da trasa brze ceste prolazi poviše izvorišta rijeke Omble.
- To što Đuro Capor govori je smiješno. Trasa brze ceste nalazi se u Prostornom planu Dubrovačko – neretvanske županije. Ona je tamo unesena temeljem promišljanja stručnjaka, a ne župana ili Županije nego struke. Imali smo dvije varijante prolaska ceste i u Studiji izvodljivosti, koju su radile Hrvatske ceste i stručni izrađivač, mislim da je to bio IGH, utvrđeno je koja je od tih trasa bolja.- rekao je Dobroslavić i dodao kako su srđevci trebali reagirati kad je za to bilo vrijeme.
- Srđevci su se mogli javiti kad je bila rasprava i donošenje Prostornog plana, što je trajalo nekoliko godina, mogli su inzistirati ako su mislili da je to loša varijanta. To su trebali dokazivati stručnjacima, a ne nama. Po meni je to što oni rade čisto poltikanstvo. Zna se kakva je procedura donošenja prostornih planova. Donijeli smo i glavni plan prometa za južni Jadran, što je jedan poseban dokument koji se radi prema naputcima Europske unije i tamo smo također, kao i u Prostornom planu, ucrtali taj pravac preko Omble. Kuda će ići cestovni pravci stvar je struke i ona je dala svoje mišljenje. Dakle, struka je dala svoje mišljenje i to ne može određivati niti Županija niti Grad, niti udruge, niti srđevci. - kazao je župan te dodao kako je mogući utjecaj trase brze ceste na okoliš tema o kojoj se treba raspravljati.
- Mogući utjecaj trase na okoliš je apsolutno legitimna tema o kojoj treba raspravljati i svatko normalan će podržati raspravu o tome utječe li nešto negativno na okoliš ili ne. Zato i postoje studije utjecaja na okoliš. Takva studija za brzu cestu je izrađena i bit će predstavljena javnosti jer to nije nikakav tajni dokument i u njemu će opet struka ocijeniti utjecaj te trase na okoliš. Naravno, ako bi utjecaj na okoliš bio potpuno negativan, tada bi se od te trase moralo odustati. Ako nema utjecaja na okoliš postupak ide dalje. Ako pak postoji manji utjecaj na okoliš propisuju se mjere koje ga moraju eliminirati. Kod gradnje se tada zahtijeva od investitora da izgradi projekt na način da nema tog utjecaja okoliš. Tu po meni nema ništa novoga, tako se rade svi projekti. - rekao je Dobroslavić.
Naglasio je kako trasa brze ceste ne prolazi preko izvorišta rijeke Omble.
- U javnosti postoji ta jedna mantra koja se stalno provlači o trasi brze ceste i zato još jednom treba jasno naglasiti da trasa ne ide preko izvorišta Omble, ona ne ide preko izvorišta. Nikad nije ni išla u nijednoj varijanti i nema zagađenja za izvorište rijeke Omble. - naglasio je župan Dobroslavić.
I dok vijećnik Capor ističe kako gradski i županijski HDZ nisu suglasni oko trase brze ceste, župan Dobroslavić ističe kako u HDZ-u po tom pitanju nema prijepora.
- Nema prijepora jer svi moramo slijediti Prostorni plan kojega smo svi zajedno donijeli, ne samo HDZ nego sve političke i društvene strukture na području Županije pa i cijele Hrvatske jer su u taj postupak uključena i ministarstva i javna poduzeća. Ne možemo vraćati stvari na ponovnu raspravu o nečemu oko čega smo se usuglasili, Plan je donesen, možemo imati različita mišljenja. - rekao je župan.
Osvrnuo se na izjavu stranačkog kolege Marka Potrebice, predsjednika Gradskog vijeća Grada Dubrovnika koji je na svečanoj sjednici na Kandeloru jasno, pred prepunim Kazalištem Marina Držića, iznio stav kako bi trasa brze ceste morala biti četverotračna.
- Čuli smo stav kolege Marka Potrebice koji je istaknuo kako bi trasa trebala imati četiri trake. Struka je u Studiji izvodljivosti pokazala da zahtjeve prometa sada i u budućnosti zadovoljava brza cesta s dvije trake i nama je teško to osporavati jer nemamo argumente. - istaknuo je Dobroslavić.
Da se „radi o dvotračnoj cesti čija je trasa zadana prostornim planom” potvrdio je nedavno tijekom obilaska stonske zaobilaznice i sam predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić. Kad je u pitanju rok za izgradnju brze ceste, Škorić je rekao kako je „deset godina prihvatljiv rok, ali kako će to biti i prije”.
Župan Dobroslavić smatra kako je to razumljiv rok.
- Sad ide projektiranje i Hrvatske ceste su otvorile ponude. To je postupak koji traje, ali iza toga ide raspisivanje natječaja, naravno, treba riješiti i financiranje, ali optimistični smo da će se ono riješiti bilo europskim ili nacionalnim sredstvima ili kombinacijom jer ta je prometnica za nas iznimno važna, kao što je važan i nastavak izgradnje autoceste, kao što je važna i pelješka cesta i obilaznica Orebića. To moramo izgraditi i na tome ćemo inzistirati, imamo i potporu Vlade. - rekao je Dobroslavić.
Istaknuo je kako će javna rasprava o brzoj cesti biti prilika za iznošenje stavova.
- Sukladno proceduri čim se ispune uvjeti bit će javna rasprava o brzoj cesti koja će biti otvorena za javnost i dobro je da javnost o tome raspravlja, a ne da se davaju izjave, a da se pri tom ne zna o čemu se govori. - kazao je župan dubrovačko – neretvanski Nikola Dobroslavić.