Srijeda, 22 Prosinac 2021 08:11

Andro Vlahušić: Ako Grad ne smije naplaćivati Pile, ne smije ni stolove ugostiteljima

Piše:
Andro Vlahušić:  Ako Grad ne smije naplaćivati Pile, ne smije ni stolove ugostiteljima Foto: arhiva Dubrovnikpress

Sredinom studenoga Ustavni je sud ukinuo presudu Visokog trgovačkoj suda u sporu između agencije Dubrovnik Travel i Grada Dubrovnika. I dok odvjetnik agencija Ante Kačić ističe kako je ta presuda temelj za povrat novca agencijama, a riječ je je iznosu nešto većem od 10 milijuna koje bi Grad i Sanitat trebali vratiti za naplaćeno zaustavljanje autobusa na Pilama, bivši gradonačelnik Andro Vlahušić u čijem je mandatu započelo naplaćivanje agencijama za zaustavljanje na Pilama, ne dijeli Kačićevo mišljenje.

- Prema Kačićevim interpretacijama, Grad će agencijama morati vratiti novce, što apsolutno nije točno jer je Ustavni sud, prema onome što je i sam Kačić izjavio, vratio odluku Visokom trgovačkom sudu na ponovno odlučivanje. Trgovački sud je najveće tijelo u zemlji za ovakve sporove, sa sucima s dugogodišnjim iskustvom i znanjima koji su donijeli sudsku odluku u korist Grada. Hoće li promijeniti svoje mišljenje? Pa recimo da za to postoji mala šansa. Imali smo sličan slučaj s Lukom i koncesijom, kad se odluka vrati na ponovno odlučivanje sudu, ispravi se taj tehnički nedostatak, a sam sadržaj odluke ostaje isti. To je za očekivati i u ovom slučaju. - mišljenja Vlahušić koji ističe kako bi tragom ove odluke Ustavnog suda trebalo poništiti naplatu na svim javnim površinama.

- Ideja o naplati zaustavljanja na Pilama, nastala je 2009. jer su iz Grada pod Šuicom građanima barem tri puta tjedno slali obavijesti da ne izlaze iz svojih kuća i ne voze automobile jer stižu kruzeri pa će autobusi preplaviti Grad. Nakon toga sam sa svojim timom donio odluku i stavio je na usvajanje pred Gradsko vijeće. Ako je odluka o naplaćivanju Pila, koju je donijelo Gradsko vijeće 2013. nezakonita, a usvajana je u različitim sazivima Vijeća jer predlagali smo i Mato i ja, tada je i naplata javnih površina ugostiteljima nezakonita. - kazao je Vlahušić.

Objasnio je i što u odluci može biti sporno.
- Ono što po meni može biti nezakonito je odluka kojom je Mato stavio agencije u različitu poziciju. Znači, njemačke i ruske agencije, da budemo potpuno jasni, govorim o Atlasu i Guliveru, njih je proglasio dubrovačkima i dao im da plaćaju vinjete dok su svi drugi hrvatski prijevoznici plaćali 800 kuna i time je uzrokovana ogromna materijalna šteta Gradu. Ako je nešto neustavno onda bi to moglo biti. - smatra Vlahušić.

- Grad je temeljem izmjena zakona kojima je liberaliziran taksi prijevoz, izgubio potpunu nadležnost nad prijevozom. Okupirani smo od taksista i to ne dubrovačkih nego svakakvih i nemamo nikakve prihode. Ako se ovom odlukom Ustavnog suda i pokaže da Grad nema nikakva prava tada će se autobuseri ponašati kao što su se ponašali u vremenu kad je Franković bio predsjednik Vijeća, a ja gradonačelnik, kad je njegovom voljom dopušteno da se agencije parkiraju na mjestima na stanicama za autobuse Libertasa. Ako se odluka stavi izvan snage, Grad nema nikakve šanse naplaćivati i uređivati svoje javne površine pa će autobusi i taksisti ponovo zauzeti naše ulice i ponovo će iz Grada moliti građane da stoje u skloništima jer umjesto srpskog bombardianja dolazi bombardiranje autobusera, kruzera i taksista. Ako Grad ne smije naplaćivati javne površine, a ceste su javne površine u vlasništvu Grada, tada ne može naplaćivati ni javne površine za stolove ugostiteljima ni karte za zidine jer sve su to javne površine. - kazao je Vlahušić.

Odgovorio je i na pitanje zna li koliko su Grad i Sanitat dosad za zaustavljanje na Pilama naplatili od agencija.
- Naplaćeno je oko 10 milijuna kuna, a trebalo se naplati još 15, vodi se i potraživanje od oko 17 milijuna kuna od čega je samo Atlas dužan 7 milijuna kuna. Ako će se novci vraćati onda treba vratiti svima pa npr. i onima iz Crne Gore. Od 2013. do danas smo od naplate na Pilama uprihodovali oko 100 milijuna kuna, samo je pitanje kad je zastara. Ova odluka Ustavnog suda za agencija može biti Pirova pobjeda ako obustavimo prijevoz preko Zagrebačke ulice. - rekao je Vlahušić.

Istaknuo je kako prema njegovim informacijama, agencije imaju projekt izgradnje terminala na garaži na Ilijinoj glavici.

- Na Ilijinoj glavici sadašnja gradska uprava predviđa autobusni kolodvor. Što ćemo im još dati i kolodvor na garaži? To traže agencije koje nas tuže, da im se osim Pila koje ne žele plaćati, da kolodvor na garaži s 10 perona za njihove autobuse, da ljudima na Ilijinoj glavici bude lijepo kad to bude izvanredni ulaz u Grad. To traže i napravljen je projekt i predan Medoviću, projekt za kolodvor na Ilijinoj glavici i to je poruka možemo s vama što god hoćemo. - rekao je Vlahušić.

 

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019