laus banner 2021 2

Ponedjeljak, 23 Studeni 2020 09:25

„Ubijanje” Ul. Iva Vojnovića: Nevjerojatno je za što su digli ruke gradski vijećnici usred izmjena GUP- a i PPU-a

Svega su dva mjeseca prošla otkad je vijećnik Mosta Maro Kristić prilikom usvajanja odluke o izradi izmjena i dopuna GUP-a i PPU-a obmanuo oporbene gradske vijećnike, zatajivši da brat njegove žene na Malom Stradunu na Babinu kuku u svom vlasništvu ima poslovni prostor. Na prošlotjednoj sjednici Gradskog vijeća Kristić se ponovo poslužio smicalicama. Čudi samo što je projekt koji je godinama gurao, a u sklopu kojeg će se rekonstruirati dio ceste na Putu Iva Vojnovića, podržala većina u Gradskom vijeću, dakle i vladajući i oporba. Nije naime baš normalno da se u trenutku dok se radi na izmjenama i dopunama GUP-a kojima bi se konačno trebalo stati u kraj devastaciji dubrovačkog prostora, dozvoljava intervencija u jednu od najvažnijih gradskih prometnica, a da vijećnike to uopće gotovo pa ne zanima.

Piše: Nikolina Metković

Naime, Gradsko je vijeće na prošlotjednoj sjednici, odnosno i vladajući i oporba, usvojilo prijedlog odluke kojom se investitoru Batala invest daje suglasnost na iskazanu namjeru financiranja troškova zahvata rekonstrukcije dijela prometnice na Putu Iva Vojnovića.

Izrađeno prometno rješenje tog priključka, za kojeg investitor u materijalima za Gradsko vijeće navodi da je dostavljeno nadležnim službama, bilo je naime izostavljeno iz materijala dostavljenih vijećnicima, no tim istim vijećnicima nitko nije branio uvid u to tješenje. Ipak, oni u njega nisu niti zavirili, a nisu niti pročitali akt koji su usvojili jer da jesu, valjda bi im se na spomen rekonstrukcije prometnice na dijelu Puta Iva Vojnovića upalio nekakav alarm, posebno u trenucima u kojima su u tijeku izmjene GUP-a građani iznimno osjetljivi na izgradnju u dubrovačkom prostoru koja se u posljednje dvije godine otela kontroli.

iva vojnovica novaizgardnja 231120

Naime, da bi zgradu, koju tek treba izgraditi preko puta Dječjeg vrtića Palčica, odnosno u neposrednoj blizini skretanja za Goricu, investitor spojio na prometnicu, mora izgraditi priključak. Prema navedenom u aktu koji je netom usvojen na Gradskom vijeću, zahvat rekonstrukcije planiran je na način da se „lijevi rub priključka na Ulicu Iva Vojnovića izmješta za 15,3 metara istočno, čime se osigurava tehnički ispravan spoj na cestu, a produžetkom prema zapadu spoj na kolnu površinu postojećeg priključka”. Navodi se i kako se „tim rješenjem ostvaruju povoljni uvjeti prometovanja u blizini raskrižja u ulici Ulice Iva Vojnovića i Ulice Josipa Kosora”.

Prema investitoru, „na mjestu priključka, osigurat će se dovoljna preglednost dok se sigurnost priključivanja u promet omogućava pravilno izvedenim uzdužnim nagibom kao i osiguravanjem preglednosti pri ulasku na cestu većeg reda”, a sve kako navode, „sukladno GUP-u i PPU-u”. Treba istaknuti da će investitor rekonstrukciju prometnice obaviti o svom trošku dok je Grad Dubrovnik zadužen za odabir stručnog nadzora.

Naravno da iz navedenog u aktu, iz kojeg je izostavljeno idejno rješenje rekonstrukcije dijela ceste na Putu Iva Vojnovića, nikome nije jasno kakav to zahvat planira investitor, kao što nije jasno hoće li na toj prometnici u dužini od oko 70-tak metara zapravo biti tri skretanja, ono za Čokolino, za zgradu Batala Investa te skretanje za Goricu.

iva vojnovica novo krizanje231120

Nije jasno ni kako će to novo prometno rješenje utjecati na protočnost prometa na toj cesti. Sve su to pitanja na koja su odgovore trebali tražiti vijećnici, ali njih to eto nije zanimalo. Ponašali su se kao da se radi o zahvatu na nekoj zabačenoj sporednoj cesti.

Inače, o izgradnji zgrade iza postojećih kuća, u neposrednoj blizini skretanja za Goricu, točnije preko puta Vrtića Palčica, već se duže vrijeme špekulira. Zgrada bi se navodno trebala sastojati od prizemlja, četiri kata i potkrovlja.

No, kakva je veza vijećnika Mosta Mara Kristića s investicijom Batala Investa te zašto je na prošlotjednoj sjednici Gradskog vijeća kazao kako je baš on prije 15-tak godina kao zaposlenik tvrtke čije ime nije spominjao, potpisao kupoprodajni ugovor za kupnju zemljišta na kojem Batala Invest namjerava graditi zgradu?

Jasno je naime kako je ovaj put na Vijeću Kristić igrao s nešto otvorenih karata upravo zato da mu se ne ponovi scenarij s Malim Stradunom na Babinu kuku, odnosno kako bi izbjegao prozivke da ponovo lobira za interese investitora.

- Ovaj put je sve čisto! - naivno je prije glasanja uzviknuo vijećnik SDP-a Jadran Barač koji je u posljednje vrijeme u posbeno dobrim odnosima s Kristićem, nesvjestan da je još jednom, ovaj put zajedno s preostalom većinom u vijećnici, zapravo namagarčen.

Naime, tijekom rasprave Kristić je kazao kako zemljište na Putu Iva Vojnovića nije više u vlasništvu tvrtke u kojoj je svojevremeno bio zaposlen, no pitanje je je li namjerno prešutio da je vlasnik druge tvrtke, odnosno Batala Investa, koji je uknjižen na to zemljište, zapravo isti.

Na zemljište na koje će se graditi zgrada s priključkom na cestu na Putu Iva Vojnovića bila je upisana tvrtka Dubrovački automobili. U ožujku se kao vlasnik zemljišta upisuje tvrtka Batala Invest. Obje tvrtke, i Dubrovački automobili, u kojoj je Kristić bio zaposlen, i Batala Invest, u vlasništvu su bosanskog poduzetnika Hilmije Šuljka, inače negdašnjeg direktora Tvornice automobila Sarajevo i negdašnjeg Kristićeva šefa. Te je podatke Kristić na sjednici izostavio.

Parcela na Vojnovića nije inače jedina na gradskom području na kojoj se sprema graditi Šuljak. Gradit će on naime i na području Mokošice i za taj je projekt u prosincu 2019. podnio zahtjev za izmjenama i dopunama građevinske dozvole.

Zanimljivo je istaknuti kako su obje tvrtke, i Dubrovački automobili i Batala Invest, registrirane na istoj adresi. Inače, osoba ovlaštena za zastupanje tvrtke Batala Invest je Nikola Vuličević, sin dubrovačkog poduzetnika Tomislava Vuličevića, koji će po svoj prilici i graditi ovu zgradu. Projektant rekonstrukcije prometnice je Apsida inženjering, osnivača Nikole Vuličevića, registrirana na adresi u neposrednoj blizini tvrtki Dubrovački automobili i Batala Invest. Inače, Dubrovačke automobile i Apsidu inženjering povezuje i Vjekoslav Holina, koji se vodi kao direktor Apside inženjeringa te kao član uprave Dubrovačkih automobila.

I dok Kristić opet izostavlja svoje veze s investitorima, preostale vijećnike u Gradskom vijeću ili nije briga ili su potpuno potkapacitirani obnašati vijećničku dužnost. Ima i jednog i drugog, jer kako drukčije objasniti da ih uopće ne zanima što se događa u prostoru oko njih dok su im istovremeno usta puna GUP-a, devastiranog prostora i nadasve one velike brige za javni interes dok taj javni interes ne vide u zahvatu u jednu od glavnih gradskih prometnica.

fabrio250 2019

konavle 250

zupa 250

zupanija 250

oglasavanje 250x349 2019

dubrovackaplacabanner250px28042020